breakfast-1580328_640

5 + 2 tipů, jak připravit ovesnou kaši





Ovesná kaše je velmi oblíbenou a zdravou potravinou. Dá se snadno připravit a když si jí umíte dobře ochutit, může být opravdu výborná. Podívejte se na 5 receptů a dva body, jak jí ještě vylepšit. Takže, jak připravit ovesnou kaši?

Tip: U všech receptů je možné vyměnit ovesné vločky za vločky pohankové, jáhlové, rýžové apod. Mléko můžete použít klasické či rostlinné nebo můžete ovesnou kaši připravovat jen ve vodě. 

Ovesná kaše s cuketou

Základ tvoří ovesné vločky, voda nebo mléko (může být i rostlinné). Na porci ovesných vloček přidáme přibližně 1.5 x větší množství vody. Cuketu oloupáme a nastouháme najemno (lépe se rozvaří a vůbec nebude cítit). Přidáním cukety se zvětší objem ovesné kaše, ale bez většího zvýšení kalorické náročnosti #winwin

Přidat můžeme i další ingredience (viz další část článku) a vaříme do zhoustnutí. Následně ozdobíme tím, co máme rádi (tipy opět v dolní části článku).

Nadýchaná ovesná kaše

Libovolné množství ovesných vloček. Přidáme dvojnásobné množství tekutiny. Vaříme do zhoustnutí. Jakmile má kaše požadovanou konzistenci přidáme bílky vyšlehané do sněhu a jemně zamícháme. Krémové konzistence a jemná nadýchaná kaše s bílkovinami navíc je ideálním startem dne.

p_20161009_105758-1

Pečená ovesná kaše

Opět vezmeme požadované množství vloček, přidáme bílky nebo celé vajíčka a zalijeme vodou do konzistence trochu tekutějšího těsta. Dáme péct do trouby na přibližně 170 stupňů a pečeme přibližně 20 až 30 minut do zezlátnutí.

Ovesná kaše bez vaření

Neboli overnight oats. Tuto snídani připravujeme ideálně večer předem. Vločky vložíme do nádoby a zalijeme dvojnásobným množstvím tekutiny. Necháme přes noc nabobtnat a ráno máme hotovou kaši. Tu můžeme ještě nachviličku ohřát v mikrovlnce. Pokud si vločky dáte do uzavíratelné sklenice či jiné nádoby, můžete si snídani vzít s sebou do práce nebo do školy.

oat-1391682_640

Ovesná kaše s mrkví nebo dýní

Mrkev je možné do kaše přímo najemno nastrouhat. Lepší konzistence ale dosáhnete pomocí tohoto postupu: Připravíme si kousky dýně nebo mrkve do hrnce s vodou a necháme podusit do změknutí. Následně použijeme mixér a rozmixujeme do hladké hmoty. Přidáme ovesné či jiné vločky a dále vaříme do zhoustnutí.

Ovesná kaše jenom po ránu? Mýtus, sacharidy můžete jíst i večer! Přečtěte si víc. 

Co všechno přidat do ovesné kaše?

Kaše není jenom z vloček a tekutiny. To, co jí dělá opravdu chutnou jsou další přísady. Často se do kaší pro ochucení přidává protein. Ten je lepší přimíchat až nakonec, aby se nesrazil a nevytvořil hrudky. Po odstavení kaše z plotny chvíli počkáme a potom protein rychle vmícháme. Dále je možné kaši ochutit pomocí kakaa, skořice nebo perníkového koření. Výborné jsou i flavdrops či stéviové kapičky, med nebo rozmačkaný banán. Během vaření můžeme přidat i nastrouhané jablko, maliny, borůvky nebo trochu čokolády. Pro větší objem a trochu těch minerálů je dobré přidat lžíci chia semínek. Výborná jsou i mletá lněná semínka. Do kaše můžeme přidat i mák nebo kokos.

breakfast-1343143_640

Čím si ozdobit ovesnou kaši?

Tady se fantazii meze nekladou. Ozdobte ji ovocem, čokoládou, kakaem, pohankovými pukanci, chia semínky, kokosem. Použít můžete i nadrolenou proteinovou tyčinku. Zdravé tuky dodáte přidáním jedné lžíce ořechového másla, které se na kaši krásně rozpustí.

Zkrátka platí, že si na kaši můžete dát úplně všechno, co vám bude chutnat.



Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus