bananas-1945990_640

7 potravin pro zdravou a krásnou pokožku




Když chceme být zdraví, musíme jíst kvalitní potraviny. To jistě nikoho nepřekvapí. Věděli jste ale, že skladba jídla má velký vliv na kvalitu pleti, vlasů a nehtů?

Díky těmto sedmi potravinám můžete získat hladkou pokožku, pevné nehty a krásné vlasy. Důležitý je ale celkový jídelníček a zapomínat nesmíte ani na pravidelný pohyb a vhodnou hygienu.

Batáty (sladké brambory)

Nejsou to brambory v pravém slova smyslu. Jedná se o podzemní hlízy od rostliny, které patří do zcela jiné čeledi, než pravé brambory. Batáty obsahují vysoký podíl beta-karotenů, antioxidantů a vitamínů. Díky tomu pomáhají udržovat pokožku zdravou a jsou nápomocné i při snaze o hnědé opálení.

Přidej se ke skupině Chci být reálně FIT! a sdílej své tipy s námi! Společně to dokážeme!

Kiwi

Hlavně na podzim a v zimě by nemělo chybět v jídelníčku kiwi. Obsahuje vitamín C ve větší míře, než například pomeranč. Během léta není nutné shánět kiwi, ale v zimě by mělo být zastoupeno ve vašem jídelníčku.

Zelený čaj

Obsahuje antioxidanty a částečně pomáhá s hydratací. Pozitivní účinky zeleného čaje jsou známy po staletí a dokáže příjemně podpořit krásný vzhled pokožky. Vsaďte na kvalitní sypaný zelený čaj a výsledky budete překvapeni.

Slunečnicová semínka

Vysoký obsah hořčíku, zinku, železa a dalších důležitých minerálních látek spolu s kvalitními a dobře využitelnými rostlinými aminokyselinami a mastnými kyselinami dělá ze slunečnicových semínek výbornou potravinu. Každý den zkuste přijmout přibližně 10 až 20 gramů a nezapomeňte střídat ani s jinými semínky.

Krůtí maso

Všichni známe kuřecí maso jako hlavní zdroj bílkovin při snaze o vysportovanou a štíhlou postavu. Věděli jste ale, že ještě lepší variantou může být krůtí maso? Obsahuje přibližně 188 kcal na 100 gramů, kde se skrývá 7 gramů tuků a 29 gramů bílkovin. Na krůtě najdeme několik druhů mas. Více tučné jsou stehna a naopak méně tučné, ale přesto velmi chutné maso najdeme na masu z krůtích prsou.

Losos

Známá potravina pro zdravé stravování. Losos by měl být z kvalitního a nezávadného chovu. Z hlediska výživy se jeví jako nejlepší varianta volně chycený jedinec, ale zde jsou velká ekologická negativa. Losos obsahuje hodně zdravých tuků omega-3 a omega-6. Najdeme v něm i spoustu bílkovin.

Tip: Udělejte si pečeného lososa s batátovými hranolky. 

Vlašské ořechy

Obsahují omega-3 a omega-6, najdeme v nich zdroj hořčíku, zinku a dalších minerálů. Už svým tvarem připomínají mozek a jejich pravidelné konzumace skutečně slouží jako prevence mozkových a kardiovaskulárních onemocnění. Každý den si zkuste dopřát alespoň jednu hrst.




Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus