pohyb v běžném životě

7 tipů na zařazení pohybu do běžného života





Že nemáte čas na sportování? Nemusíte nutně chodit každý den na dvě hodiny do posilovny, bude stačit, když se začnete více hýbat při běžných činnostech. Všechno se počítá a cokoliv je lepší, než ležet na gauči před televizí.

1. Do práce pěšky nebo na kole
Nechte pro jednou auto doma a vyrazte do práce na kole nebo pěšky. Pokud to máte daleko, zkuste dojít pěšky alespoň na autobusovou zastávku, nebo se po práci projděte na nákup. Když nebude tak často používat auto uděláte něco pro sebe a navíc pomůžete i životnímu prostředí a to se cení.

chůze je zdravá
Zkuste více chodit pěšky

2. Procházka jen tak
Jste unavení a máte špatnou náladu? Zkuste jít na procházku. Když si k tomu vezmete hudbu, můžete v klidu přemýšlet, nebo si jen tak vyčistit hlavu na čerstvém vzduchu. Pro majitele pejsků jsou pravidelné procházky samozřejmostí, takže můžete zvážit i pořízení čtyřnohého kamaráda. Anebo chodit jen tak sami a bez starostí.

3. Výtah se pro vás stane neviditelným
Nechtě ten výtah a běžte po schodech. Příjemně se protáhnete, procvičíte svaly na nohou a posílíte i hýžďové svaly. V posilovnách se vyskytují stroje napodobující chůzi do schodů a jejich pozitivní účinek je zaručen. Tak využívejte příležitosti kdy to jde a choďte po schodech!

4. Práce na zahrádce
Když máte zahrádku, je jasné, že tam musíte něco dělat. A zahrádku přece chcete mít co nejhezčí, tak jí zkuste věnovat více času a energie. Spálíte nějaké kalorie a zároveň vytvoříte zahrádku, na kterou budete pyšní.

5. Sportovní akce s přáteli
Sportování může být i společenskou události a na krátký přátelský zápas v tenise se můžete vydat se svými kamarády, nebo kolegy z práce. Sportovních aktivit, které se dají skloubit s přátelským setkáním existuje spousta – volejbal u vody, badminton, kopaná, frisbee, a další.

 

Přátelský zápas ve volejbale je vhodnou sportovní i společenskou aktivitou
Přátelský zápas ve volejbale je vhodnou sportovní i společenskou aktivitou

6. Cvičte u úklidu
Utírání prachu, luxování, přesouvání nábytku a mytí oken rozhodně patří mezi pohybové aktivity. Cvičit ale můžete i u zdánlivě klidnějších domácích činností. Například při žehlení můžete zatínat hýžďové svaly, nebo zanožovat, čímž posilujete a tvarujete zadeček. Stejně tak u věšení prádla můžete dělat dřepy a podobně. Kreativitě při zařazování cvičení do běžné činnosti se meze nekladou.

7. Před televizí neseďte
Pokud máte rotoped, běžící pás nebo steper, zkuste si je dát před televizi a při sledování oblíbeného pořadu cvičte. Pokud žádný z těchto strojů nemáte můžete zkusit chůzi na místě (přeslapování), nebo protahování, popřípadě nějaké jednoduché cviky, u kterých není potřeba takové soustředění – například zanožování, lehké cviky na břicho, zvedání nohou.

Dostatečný pohyb tedy není otázkou posiloven nebo těžkých a náročných tréninků. Je to o tom naučit se hýbat se přirozeně a umět posilovat a zapojovat svaly i během všedních situací. A když potom zařadíte i plánovanou sportovní aktivitu, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.



Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus