dessert-1639779_640

7 zdravých sladkých snídaní založených na bílkovinách a tucích




Víme, že v potravě by měly být zastoupeny všechny makroživiny – tedy sacharidy, bílkoviny i tuky. Někoho ale může snídaní převážně sacharidových snídaní uspávat a ve zbytku dne v něm probouzet nespoutané chutě na všechno nevhodné jídlo. Řešením můžou být snídaně s převážným obsahem bílkovin a tuků. Výhodou je, že ani tak se nemusíte vzdávat sladkých snídaní.

Tvaroh s oříšky

Klasika pro milovníky tvarohů a pořádné porce bílkovin po ránu. Ano, je pravda, že se tvaroh díky vyššímu obsahu kaseinu a vápníku tráví pomaleji, ale věřte, že do oběda ho určitě vytrávíte. Když k tomu navíc přidáte trochu oříšků, získáte chutnou snídani se zdravými tuky.

Avokádová „nutella“

Vezmeme zralé avokádo, rozmačkáme ho vidličkou, přidáme kakaový prášek (klidně i nepražený), trochu sladidla, případně protein a promícháme. Výsledkem je hnědá hmota s čokoládovou příchutí a to je něco, co po ránu prostě chceš. Díky obsahu zdravých tuků (jedno avokádo jich má zhruba 30 gramů) vydrží pocit zasycení a dodáš tělu dost energie klidně i na celé dopoledne.

Další inspiraci najdeš ve skupině Chci být reálně FIT! Přidej se k nám.

Chia puding

Ideální je připravit si chia puding předchozí den a ráno ho už jenom slastně konzumovat. Budete potřebovat trochu mléka (běžné nebo rostlinné), chia semínka (podle počtu porcí) a sladidlo. Do skleničky dáte chia semínka a zalijete dvojnásobným množstvím tekutiny. Vytvořit si můžete i variantu bohatou na bílkoviny pomocí rozmíchání chia semínek v proteinu s vodou. Přidat můžete oříšky, sladidla podle chuti, skořici a podobně. Chia semínka sice obsahují trochu sacharidů, ale rozhodně se nejedná o tak velký podíl, aby to hýbalo s hladinou krevního cukru a přivádělo vás to do ospalých stavů.

breakfast-1997578_640

Vajíčka nasladko

Cenná porce bílkovin i zdravých tuků se ukrývá s pokrmech s vajíčky. V jejich slané variantě to však nemusí být to pravé po ránu. Zkuste si vytvořit vajíčka nasladko smícháním se sladidlem, proteinem, trochou kokosové mouky nebo malinkým množstvím ovesných vloček. Pokud chcete kaši, přidáte trochu vody.

Proteinový mug cake

Vajíčka + protein + libovolně kokosová mouka, mandlová mouka apod. Dáte na 2-3 minuty do mikrovlnky a máte hotový chutný proteinový mugcake. Přidejte k němu jogurt a skvělá snídaně je na světě i bez vloček a spousty sacharidů. Pokud nemáte protein, můžete nahradit ořechovou moukou.

Proteinové lívance s ořechovým máslem

Vajíčko + protein, případně proteinová směs na lívance jsou snadným způsobem, jak si na kvalitní pánvi opéct lívance (palačinky). Na servírování doplňte jogurtem, tvarohem nebo ořechovým máslem a výsledek vás uspokojí nejen nutričně, ale rozhodně i chuťově.

Tvarohový koláč

Koláč bude opět vyžadovat přípravu předem, protože chutná mnohem lépe studený. Budete potřebovat tvarohy (podle velikosti nádoby, ve které chcete zapékat), vajíčka a nějaké to sladidlo. Přidat můžete i jogurt. Když jednu část těsta oddělíte a přimícháte kakao, dostanete krásný dvoubarevný výsledek.



Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus