physio-2656743_640

Bolest při tréninku. Co dělat a jak jí předcházet?

Někdo říká, že pořádný trénink by měl bolet. Existuje ale více druhů bolesti a všechny z nich rozhodně nejsou dobré a ani nás neposunou nikam dál. Kdy věnovat pozornost vykřičníku v podobě bolesti?

Bolest při tréninku může být dobrá a špatná

Při usilovném tréninku nás mohou začít bolet svaly. V anaerobních podmínkách (sprinty, intenzivní trénink) se objevuje i typické pálení. Jedná se o běžnou bolest z únavy svalových vláken, kde se zároveň vytvářejí i mikrotrhlinky, které se později zacelí, čímž sval zesílí.

Na druhé straně se ale může objevit i bolest, která s intenzitou zátěže nemá nic společného. Může vystřelovat ze svalu, šlachy i z kloubu. V takovém případě trénink ukončete a snažte se přijít na to, co je příčinou bolesti.

Poslouchejte svou intuici

Necítíte se na cvičení, všechno vás ještě bolí po minulém tréninku, ale stejně se chcete vyhecovat? Méně je někdy více a platí to i ve cvičení. Důkladná regenerace má své místo a není vhodné ji podceňovat. Odpočinek si dejte i v případě, když máte pocit, že na vás leze nějaká nemoc, protože tehdy jsou všechny síly organismu potřeba pro pracování imunitního systému.

Pozor na přetrénování

Trénujete skoro každý den a téměř neznáte den volna bez tréninku? Potom si zaděláváte na pěkný problém. Pokud se jedná o delší tréninkové jednotky s vyšší intenzitou, je dobré dát tělu čas na regeneraci. V opačném případě se může objevit potrhání svalů, úrazy z nedokonalé techniky vlivem únavy, ale i celkové vyčerpání organismu a větší náchylnost k onemocnění.

Správná výživa kloubů

Nejlepším lékem na klouby je prevence. Pokud pravidelně trénujete a zatěžujete své klouby, není od věci pořídit si doplněk stravy pro jejich výživu. Chrupavky ocení přísun důležitých látek a vy uděláte něco pro prevenci zranění.

Procvičujte mobilitu a flexibilitu

Protahujte svaly a trénujte i flexibilitu kloubních spojů. Snažte se pracovat na svých dysbalancích a nejdříve důkladně pilujte techniku a až poté přidávejte váhy. S pravidelným a důkladným protahováním podpoříte regeneraci a příjemně uvolníte potřebné svaly.

Navštivte lékaře

Bolí vás svaly, klouby a problém nepřestává ani po odpočinku od tréninku? Navštivte lékaře. To stejné platí samozřejmě i u akutních problémů, jako je vykloubení kloubu, natržení svalu či šlachy a podobně. Preventivní návštěvy můžete zařadit také u fyzioterapeuta, který vám dokáže pomoci před tím, než se vůbec objeví závažnější problém.

Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus