physiotherapy-595529_640

Co potřebujete na cvičení doma?

Proto, abyste mohli aktivně cvičit, hýbat se a rozvíjet svoji svalovou soustavu, nepotřebujete nutně chodit do posilovny. Kvalitní a efektivní trénink je možné provozovat i z pohodlí domova. Co všechno k tomu budete potřebovat?

Rozlišujeme cvičení s vlastní vahou a cvičení se zátěží.

Pro cvičení s vlastní vahou se doma neobejdete bez:

  • Pohodlné oblečení

Abyste si dobře zacvičili, potřebujete oblečení, ve kterém se budete cítit příjemně a nebude vám bránit ve volném pohybu. V domácích podmínkách nemusíte ani tolik dbát na estetický dojem a spíše se opravdu soustřeďte na to pohodlí.

  • Boty

Pro cvičení doma nejsou naprosto nezbytnou pomůckou. Ale pro začátečníky nebo v případě, že cvičíte tak, že více zatěžujete klouby, měla by být klenba nohy dobře zpevněná kvalitní obuví. Tato pomůcka je dobrá hlavně v případě, že cvičíte podle videí, kde se většinu času „hopsá a skáče“.

Dále se vám může hodit:

  • přístroj na měření tepové frekvence a spálených kalorií

Pro větší přehled o tom, jestli se nacházíte v aerobní nebo anaerobní zóně cvičení a zda spalujete tuky, je dobré pořídit si přístroj na měření tepové frekvence. Většinou se jedná o hodinky, ke kterým patří hrudní pás. Na základě získaných informací je většina těchto přístrojů schopná vypočítat kolik jste spálili kalorií.

  • instruktážní videa

Když nevíte, co máte cvičit, najděte si video. Celá řada videí, podle kterých je dobré cvičit se nachází na Youtube. Nebo si stáhněte, zakupte, program od některého z uznávaných trenérů, jako je například Bob Harper, Jillian Michaels, Shaun T, Zuzka Light a další.

  • podložka na cvičení

Cvičení na podlaze nebo na koberci nemusí být vždy příjemné a je lepší pořídit si speciální podložku, na které se vám bude cvičit opravdu pohodlně.

Pokud chcete přidat na intenzitě, zvolte cvičení se zátěží.

  • činky

Buď můžete zvolit klasické vinylové o požadované hmotnosti nebo si můžete rovnou pořídit celou sadu, kde si můžete libovolně měnit hmotnost přidáváním jednotlivých kotoučů. Začínejte s lehčími váhami a postupně přejděte na těžší.

  • Kettlebell

Kettlebell nabízí nové možnosti u cviků, kde vám předtím činky nestačili. Pracuje hlavně na rozvoji dynamické síly a dá se využít pro celou řadu velmi efektivních cviků.

  • odporové gumy

Jemnější variantou jsou odporové gumy. Cvičení s nimi posiluje vnitřní svaly a využívá se hlavně u cviků typu pilates.

  • závaží

Pro lepší procvičení nohou je dobré umístit na kotníky závaží o libovolné hmotnosti. Závaží je možné mít i na rukou například během aerobní aktivity.

Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus