Detoxikace je pro tělo důležitá

Jak pomáhá detoxikační kůra?

V dnešní době je článků na toto téma nepřeberné množství. A nejenom článků, ale také prostředků k očistě našeho organismu – ať už jde o čaje, zázračné pilulky a jiné věci, které podle výrobců dopomáhají vyčistit naše tělo. Jak je to ale doopravdy a kdy tělo potřebuje detoxikaci?

Co to je detoxikace?

Detoxikace jako taková je tedy několika denní až týdenní kůra, která pomáhá zbavit naše tělo nečistot, čímž nastartuje náš celkový metabolismus. Existuje mnoho tipů detoxikačních kůr, ale pravidlo zůstává jediné a to takové, nejíst to, co naše tělo zbytečně zahlcuje.

Určitě se někteří z vás cítíte občas přetažení, unavení, nafouklí, anebo se snažíte držet všemožné diety a i nadále se vás drží kilogramy navíc. Někdy je to proto, že vaše tělo je už příliš přehlcené a šokované náhlou změnou životního stylu, kdy jste se z ne úplně vyvážené stravy přesunuli k drastické změně životního stylu a jídelníčku. Tělo pak neumí vaší náhlou změnu pobrat a vyhodnocuje si ji jako pokyn ke stávce. Zkrátka a dobře, s tělem se musí provádět změny postupně a i když bychom všichni chtěli, nic nejde rychle (pokud to chceme přírodně a dlouhodobě).

Osobní zkušenost

Pamatuji si na mou první detoxikační dietu před několika lety, kdy nebylo zdravé stravování rozhodně natolik oblíbeným trendem, jak je tomu dnes. Byla jsem na začátku všech mých zkušeností se zdravou stravou a se snahami o zhubnutí. Trpím bohužel velice nízkým bazálním metabolismem. Laicky řečeno, mé tělo skoro nespaluje energii, kterou přijímá a ukládá ji do tuků, místo aby ji využilo jinde. Tehdy jsem dostala naordinovanou onu zázračnou detoxikační dietu, o které jsem neměla ani páru. Bylo na mě doslova vychrleno množství potravin, o kterých jsem nikdy neslyšela, nevěděla jsem, kolik stojí peněz a ani kde je hledat. Dnes už naštěstí vím, že skoro v každém obchodním centru najdu obchody se zdravou výživou a se vším, co si detoxikační jídelníček žádá.

A co mi bylo přikázáno?

Žádné pečivo. Žádné maso. Žádné mléčné výrobky. Minimum cukru. Hodně zeleniny a ovoce. Místo masa zejména tofu, šmakoun a jiné sójové potraviny jakožto jeho náhražku, místo pečiva jedině rýžové chlebíčky a místo mléka mléko sójové, na rýžový chlebíček si potom mohu namazat například sójovou pomazánku. Dvakrát do týdne mohu rýži, vařené brambory ve slupce, nebo červenou čočku s vajíčkem na tvrdo.

Před lety byl pro mě tento jídelníček jakousi malou tragédií, dnes už vím, které potraviny jsou dobré a jak je chutně připravit. Tím jsem chtěla říct, že je na každém z vás, jaké potraviny zvolíte, protože se jedná pouze o vaše chuťové pohárky.

A jak to probíhalo?

První dny byly doslova peklo. Tělo a zejména žaludek protestují kvůli snížení množství potravin a celkový organismus pak trpí nedostatkem cukru, na který byl zvyklý. Výsledkem je, že se celý den cítíte unavení a také více nafouklí než obvykle. Tyto dva problémy odcházejí zhruba se čtvrtým dnem detoxikační diety, ale jak už jsem se zmiňovala, každá detoxikační kůra má jinou délku držení a od toho se také odvíjí také to, jestli je více „drastická“ či méně, protože detoxikační dietu v podobě zeleninových a ovocných koktejlů rozhodně nelze držet delší dobu, než jeden týden.

Dle mého soudu se v případě detoxikační diety, kterou jsem držela já, jedná o její lehčí variantu. Proto jsem tento jídelníček držela dva týdny a třetí týden jsem si už mohla dovolit bílý jogurt, oříšky, sušené ovoce a další lehké potraviny, kterými jsem organismus a zejména zažívací část zvykala na vyváženější stravu.

Tento přechod je v detoxikačních dietách velice důležitý a to zvlášť kvůli střevům, která si zvykají na nové potraviny, a plynulou změnou jídelníčku jim nejméně ubližujeme.

Jaký by měla mít detoxikační kůra efekt?

Po detoxikační dietě byste se měli cítit lehčí, zdravější a hlavně hubenější, protože tento jídelníček je zároveň jídelníčkem regulujícím tělesnou hmotnost. Nyní můžete začít dodržovat vyváženou stravu a s pohybem nepochybně docílíte lepších výsledků.

Myslím, že detoxikační dieta je vhodným startem pro zdravý životní styl a i poté, co už zdravě žijete, není vůbec špatné ji tu a tam zařadit znova. Nejvíce se tělo detoxikuje na podzim a brzy na jaře, tedy po zimě.

V příštím příspěvku se s vámi ráda podělím o pár příkladů jídelníčku v detoxikační dietě.

 

Hýžová Gabriela

Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus