goal-976853_640

Jak se vypořádat s prokrastinací a nechutí do cvičení a přípravy jídla

Chcete se posunout dopředu, ale nějak vám to nejde? Zkuste triky, jak se dostat znovu do kolotoče pečlivé snahy a přípravy.

Rozdělte si velký úkol na dílčí kroky

Chcete se naučit zdravě jíst a zhubnout 10 kg? Chcete uběhnout maraton? Z velkých cílů si vytvořte jednotlivé kroky, které se stanou hlavními body na vaší cestě za dosažením vysněného konce. Jednotlivé cíle by měly být reálné, měřitelné a naplánované v čase. Určete si datum, do kdy uběhnete alespoň 5 kilometrů. Nejdříve se zaměřte na ozdravení jídelníčku a následně se soustřeďte na shazování přebytečných kil.

Připravujte si jídlo na několik dní dopředu

Uvařte více masa, více rýže a zeleniny. Potom to naskládejte do krabiček klidně i na tři dny a dejte do lednice. Upečte si něco zdravého a vyřešte tak snídani třeba i na polovinu týdne. Když budete chtít, najdete si pár minut na uvaření jednoho jídla, které vám pomůže s dodržením jídelníčku po více dní.
fruit-928895_640

Cvičební plán by neměl být přehnaný

Nechtějte po sobě hned zázraky. Motivace je skvělá věc, ale všechno může skončit stejně tak rychle, jako to začalo. Vsaďte na pomalý, ale vytrvalý postup. Zaměřte se na správnou techniku a budujte si pevné základy. Časem začnete přidávat větší váhy a běhat delší vzdálenosti. Když ale přeženete začátek, může se vám stát, že pocítíte nechuť pokračovat nebo si dokonce přivodíte zranění.

Jídlo nemusí být dokonale spočítané a mělo by vás bavit

Pokud se nechcete připravovat na soutěž v bikini fitness anebo se nutně nepotřebujete dostat do určité váhové kategorie na soutěži, nemusí být váš jídelníček dokonale spočítaný do posledního gramu. Jezte tak, jak vám to chutná a v rámci své denní potřeby kalorií a makroživin. Snažte se zakomponovat do svého jídelníčku co nejvíce zdravých a přirozených potravin. Ze začátku bude dobré si vše orientačně spočítat a naučit se, jak velké porce máte zhruba jíst. Po čase zkuste přejít na intuitivní stravování. A hlavně se příliš nestresujte kvůli tomu, že jste jeden den překročili sacharidy nebo jinou kalorie. Záleží na průměru v horizontu více dní a pokud jeden den sníte o 100 kcal více, můžete si druhý den 100 kcal ubrat a nic by se nemělo stát.

Když to vážně nejde, dejte si pauzu a přemýšlejte

Zkoušeli jste to znova a znova, ale pořád nemáte výsledky a máte dokonce pocit, že vás to vůbec nebaví? Třeba je chyba někde jinde a vybrali jste si špatnou cestu. Na tom není vůbec nic špatného a každý dělá chyby. Zkuste se proto na chvíli zastavit a zamyslete se nad tím, jestli nezkusíte něco jiného. Ať už se jedná o jiný druh sportu nebo přístup ke stravování. Pokud si tak nedokážete představit delší úsek ve svém životě, nemá to cenu.

Zkuste motivační hudbu, článek, osobu

Někdy pomůže i trocha motivace zvenčí. Podívejte se na instragramový profil své oblíbené fitnessky, přečtěte si motivační citáty a pusťte si motivační hudbu. Zamyslete se nad tím, proč to opravdu chcete a představte si, jaké to asi bude, až toho dosáhnete. A teď jděte a posuňte se o kousek blíž svému cíli. Den po dni. Krok po kroku. Jednou se na své cestě dostanete na místo, o kterém se vám na začátku zdálo, že je nedosažitelné.

Všechno se počítá a malé kroky se jednou sečtou ve velký skok

Den za dnem ubíhá a žádnou velkou změnu nepozorujeme. Když se ale podíváme zpátky, vidíme ohromný rozdíl. Ve zkušenostech, myšlení a snad i výsledcích. Udělejte si jednou za čas chvíli na to, abyste si připomenuli, jak daleko jste se dostali od chvíle, kdy jste se začali intenzivně o něco snažit.

motivational-1177435_640

Všechny uvedené principy můžete aplikovat i do pracovního a studentského života. Snaha oddálit své povinnosti a zabývat se raději činnostmi, které nám přijdou lepší, je totiž pouze oddalování problému a jeho zhoršování. Skoncujte už konečně s výmluvami a naučte se být na sebe natolik tvrdí, abyste byli schopni reálně dosáhnout svých cílů.

Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus