salad-791891_640

Jak začít se zdravým stravováním? zn. jednoduše a udržitelně

Myslíte si, že každé úspěšné hubnutí začíná radikální změnou, kdy překopete úplně od základů všechny své dosavadní návyky? Ano, může to tak začínat, ale bude to dlouhodobě úspěšné? Při pomalejších a plynulejších změnách se dokážete lépe sžít s novými „omezeními“ v podobě vynechávání nevhodných jídel.

Jak začít se zdravým stravováním?

Nejtěžší ale nejdůležitější je právě samotný začátek. To uvědomí, že je potřeba zlepšit stravovací návyky a dopřávat tělu kvalitní zdroje energie. Potom stačí trochu snahy a výsledky se jistě dostaví.

Připravte si nákupní seznam

Když nakoupíte dobré a zdravé potraviny, budete jíst dobré a zdravé věci. Není to nic složitého a před návštěvou obchodu si dopředu sepište, co by se vám mohlo hodit. Pomoci vám k tomu může Nákupní seznam pro začátek se zdravým stravováním.

Změny dělejte postupně

Nejdříve přidejte více zeleninové přílohy k obědu, vyřaďte smažená jídla a postupujte po menších krocích. Učte se za pochodu a nesnažte se hned dosáhnout dokonalého jídelníčku.

Běžné pečivo vyměňte za celozrnné. Svačinu v podobě sušenky vyměňte například za kus ovoce a hrst ořechů a podobně. Postupně zjišťujte, co vám vyhovuje a po čem se cítíte dobře s dostatečným množstvím energie.

Více čerstvých potravin

Přidejte čerstvou zeleninu a ovoce, protože v sobě ukrývají množství vitamínů a minerálů, jaké vaše tělo nezbytně potřebuje. V zimě je to sice horší, ale snažte se alespoň splnit doporučenou dávku 500 gramů zeleniny. Během sezóny navštěvujte farmářské trhy, případně si užívejte plodů ze své zahrádky, protože ta chuť a výživové hodnoty pro tělo se nedají ničím nahradit.

Nezapomínejte na dochucení jídel

Rozhodně nemusíte patřit mezi fitness fanatiky, kterým údajně nejvíce chutná samotné kuřecí maso dušené s brokolicí a rýží bez jakéhokoliv dochucení. K pokrmům přidávejte hlavně bylinky, které dokážou výrazně zlepšit chuť a prožitek z jídla. Zkuste kombinace jako je gyros, kurkuma, italské směsi koření a podobně. Sůl také dávejte, ale nepřehánějte to s ní.

Netrapte se hlady. Nikdy!

Ne, jíst co nejméně není cesta za zdravým a udržitelným zhubnutím. Neplatí, že čím méně budete jíst, tím zdravější budete. Lidské tělo potřebuje energii pro zajištění základních funkcí! A tu energii musí získat ze stravy. Pokud si dáte záležet, aby jídlo bylo kvalitní, tělo bude spokojené a odmění se vám. Příjem vitamínů a minerálních látek prostě neobejdete.

Pozor!

Zdravé stravování se nerovná hubnutí!

Pokud chcete hubnout je potřeba být v lehkém kalorickém deficitu (přijímat méně energie, než vaše tělo spálí běžnou činnosti a aktivním pohybem). To si ale žádá samostatný článek, tak nezapomeňte sledovat naše stránky pro získání dalších zajímavých tipů.

Přidejte se k nám do skupiny Chci být reálně FIT! 

Více cenných informací najdete v rubrice Výživa

Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus