box-hedge-topiary-869073_640

Kolik kalorií spálíte při práci na zahradě?

Na to, abyste si pořádně mákli a spálili pěknou porci kalorií vůbec nemusíte chodit do posilovny.

Podívejte se, kolik kalorií spálíte pracemi na zahradě a jaké svaly u toho posílíte. Nakonec si ani nebudete vyčítat ten dobrý nedělní oběd.

*Uvedené hodnoty jsou pouze přibližné. Záleží na intenzitě práce a vaší tělesné hmotnosti. Pro přesnější výpočet vašich konkrétních hodnot můžete využít sporttester. 

První hodnota udává spálenou energii za 1 hodinu u osob vážících do 65 kg, druhá spotřebu energie u osob vážících kolem 100 kg. 

 

Pletí zahrady -240 až 440 kcal

Hrabání – 260 až 470 kcal

Sekání trávy kosou – 330 až 600 kcal

Stříhání keřů a stromů – 210 až 390 kcal

Zalévání hadicí – 100 až 190 kcal

Zalévání konví – 290 – 480 kcal

Rytí – 400 až 750 kcal

 

Když si vezmete, že prací na zahradě strávíte i několik hodin během jednoho odpoledne, už se bude jednat o pěkná čísla.

 

A jaké svaly můžete navíc posílit?

Při kopání motyčkou posílíte svaly na rukou a to hlavně antagonistické skupiny, jako je biceps a triceps.

Správným hrabáním zapojíte zádové svaly, ruce a ramena.

Při zalévání s konví zabírají ruce, a z velké části ramena. Důležité je dát si pozor na přetěžování trapézových svalů nevhodným nošením konve. Zanedbatelné není ani chození pro vodu a k záhonu.

Rytí zapojí nohy, záda, ruce a cítit můžete dokonce i břišní svaly. 

 

Zahradničení jako sport

Před aktivní prací na zahradě se nezapomeňte lehce rozehřát a protáhnout. Pokud celý den nebo týden sedíte v kanceláři a najednou vás čeká poměrně náročná fyzická práce, je dobré na to svaly připravit.

Na závěr také nezapomeňte na základní strečink, kdy se příjemně uvolníte a protáhnete zapojené svalové skupiny.

Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus