food-715542_640

Roztočte metabolismus na plné obrátky





Pro úspěšné hubnutí je důležitých několik věcí.

  1. Kalorický deficit
  2. Správný poměr živin
  3. Pohybová aktivita pro zpevnění svalů a napnutí pokožky

Ke každému z těchto bodů se váže několik problémů, které je dobré překonat ještě na začátku. A proto, ještě než se pustíte do samotného hubnutí, je dobré začínat s rozjetým metabolismem. 

A proč?

  • Zvýšíte svůj bazální metabolismus a později bude jednodušší dostat se do kalorického deficitu bez toho, aby vaše tělo příliš strádalo nebo jste měli obrovský hlad.
  • Během fáze, kdy budete přijímat větší množství potravy se naučíte, co na vaše tělo funguje.
  • Máte prostor pro objevení nových chutných receptů ze zdravých surovin bez počítání každého gramu.
  • Při větším příjmu snadno vybudujete svalovou hmotu, která se ve fázi shazování tuku bude velmi hodit.

Jak na to?

Pro rozhýbání metabolismu jsou klíčové dvě věci. První z nich je fyzická aktivita a ta druhá je správná výživa v dostatečném množství.

Přečíst si můžete článek na téma Jak zrychlit metabolismus, kde jsou vysvětleny základní principy. 

Co tedy musíte udělat?

  • Jezte více zdravých potravin (v praxi to znamená přidat na sacharidech, dodržovat bílkoviny a najít optimální množství tuku, na které vaše tělo dobře reaguje)
  • Vyhýbejte se rychlým cukrům
  • Najděte si denní řád a snažte se jíst i cvičit pravidelně
  • Nezapomínejte na vitamíny (hlavně C a D) a minerály (hořčík, vápník)
  • Zařaďte silový trénink
  • Intervalové tréninky díky velké námaze v krátkém čase nutí organismus spotřebovávat více energie až 24 hodin od cvičení. Spalujete tedy více kalorií, i když už necvičíte.
  • Spěte každý den minimálně 7,5 hodiny
  • Snažte se zbytečně se nestresovat
  • Buďte aktivní jak to jenom jde (inspirujte se 7 tipy, jak zařadit pohyb do běžného života)

Ale pozor!

Během této fáze by nemělo docházet k výraznému úbytku ani přibírání na váze. Lehké přibírání je v pořádku a pokud dostatečně cvičíte, může to znamenat, že roste vaše svalová hmota. Pokud však hubnete, znamená to, že jíte málo a je nutné přidat na porcích, protože jedině tak skutečně rozhýbete svůj organismus.



Zaujalo Tě to? Sdílej s přáteli facebooktwittergoogle_plus